A World leader in advanced plasma processes

Being commercialized in multiple applications around the world including plasma torches, Industrial 3D printing powders, aluminum & zinc dross recovery, waste management and defence - 4 US aircraft carriers

Free
Message: Re: pouvez-vous utiliser les totches plasma pour produire de l'alumine de haute pureté et du magnésium?

Bonjour Moi,

Je vous remercie de votre question.

Pour ce qui est de produire de l’alumine à partir de la bauxite, ce ne sera pas possible par plasma, car il faudrait faire intervenir des étapes de intermédiaires complexes de purification et déshydratation. En effet la bauxite contient seulement 40 à 60% d’alumine hydratée et de nombreux contaminants.

Pour ce qui est de la serpentine, c’est un peu la même situation. Il faudrait de nombreuses étapes de procédé pour en arriver à du magnésium pur.  Un simple traitement par plasma ne serait pas possible pour produire du magnésium de haute pureté.

Ceci étant dit, nous restons à l’affut des opportunités dans le domaine minier et métallurgique. Comme vous le savez, nous poursuivons notre travail sur le silicium avec HPQ.

N’hésitez pas à nous poser d’autres questions sur cette plateforme.

Hi Moi

Thank you for your question.

As for producing alumina from bauxite, this will not be possible by plasma, since it would involve complex intermediate stages of purification and dehydration. Indeed bauxite contains only 40 to 60% hydrated alumina and many contaminants.

The same goes for serpentine. It would take many process steps to arrive at pure magnesium. Simple plasma treatment would not be possible to produce high purity magnesium.

That said, we are on the lookout for opportunities in the mining and metallurgical fields. As you know, we are continuing our work on silicon with HPQ.

Hope that helped 

Peter

Share
New Message
Please login to post a reply